Egenträning, Träningsmål
Någon där?

Någon där?

Det var verkligen längesen det hände något här. Nästan ett år ser jag. Det senaste året har fokus varit på annat än träning. Jag har i och för sig instruerat fler klasser än vad jag har gjort tidigare, men min egen träning har det inte blivit så mycket av, det har liksom inte funnits tid.

Jag kände att jag behövde en liten kick för att komma igång med styrketräningen igen, så jag bestämde mig för att köra denna utmaningen, ett 12 veckor långt tränings och kostprogram. Visste inget om upplägget när jag anmälde mig, och jag kan säga att det är tufft! Styrketräning 6 dagar per vecka och första dagen kördes det igång med 11 set marklyft 😱! De få gånger jag varit i gymmet senaste året så har jag kört rygg eller axlar, ben vet jag inte när jag körde sist så jag har haft vissa problem att sätta mig ner…

Jag gillar att träna efter en plan som någon annan har satt ihop. Det är lätt att fastna i övningar som man gillar (=sånt man har lättare för) och man kanske inte utmanar sig så mycket som man hade kunnat. Jag har nu kört programmet i en vecka och även om jag har haft träningsvärk någonstans under hela veckan så känns det ändå riktigt bra. Ska bli spännande att se om jag kan bygga upp någon styrka igen!

Idag körde jag igång vecka 2, hej marklyft!

Kör igång V2

Ses snart igen!

stina_sign

Det går ej att kommentera

Kort om mig!

Jag älskar träning i stort sett alla former! I dagsläget består träningen främst av gruppträningsklasser, då jag instruerar i Bodycombat, CXworx, Box och Spinning på 24/7 i Malmö, men spenderar även en del tid i gymmet och i löpspåret. Läs mer om min träningsbakgrund här.

Träna med mig!

no event

INSTAGRAM