Kost

Det är ju ungefär samma mat som ska i en varje dag och det kan ju bli ganska enformigt, så det gäller att försöka hitta variation. Variationen blir då främst genom kryddor för att hålla sig inom Fighter Diet ramarna. De flesta färdiga blandningarna innehåller socker, så jag köpte hem en massa kryddor, en snabb googling och jag hittade många goda mixar!

Uppdaterat i kryddskåpet.

Cajunkryda på gång, mycket mumsigt!

Egenträning

I utmaningen så kan man välja om man vill lägga till konditionsträning eller inte. Eftersom jag kör så många klasser varje vecka så har jag nöjt mig med att köra dom. Nu när jag börjar känna resultat så tänkte jag att lägga till ett pass till i veckan som jag inte brukar köra. Förra veckan körde jag en Boxklass och denna har det blivit en Sprintklass. Kul att köra lite för kollegorna och bra för kroppen att göra sånt som den inte är van vid!

Igår blev det min egen cykelklass följt av CX. Och idag blir det vila, vilket känns mycket välbehövligt!

Egenträning

Fyra veckor avklarade på utmaningen och nu ändras övningarna lite i styrketräningsupplägget. Körde första benpasset idag innan träningen, och det är om möjligt ännu tuffare! Fortfarande en hel drös med marklyft… Har haft konstant träningsvärk i fyra veckor känns det som 😂. Det är ju två olika benpass i veckan, som tar ca 1 timme vardera.
Träningen känns faktiskt jättebra, utmanande och rolig! Jag mår topp så här långt och känner mig starkare och spänstigare. Jag känner att kroppen långsamt förändras och är redo för de sista 2/3!

Egenträning

Är nu halvvägs in i tredje veckan på min 12-veckorsutmaning. Man är ju alltid otålig när man påbörjar något nytt och vill se resultat direkt, men oavsett upplägg så tar det ju tid. Däremot så mår jag väldigt bra, men jag har varit lite halvledig nu sedan jag körde igång, och det är ju klart att livet leker när man kan ta allt i sin lilla egen takt. Imorgon så kör jobb igång i full fart igen, så då får jag se om det går att klämma in 6 dagars styrketräning i veckan, utöver de 5 passen jag instruerar per vecka.

Träningen är jätterolig, jag gillar att det är lite ”extremt” som idag då det bland annat var 10 set med 10 repetitioner knäböj. Förra veckan klarade jag inte av att köra igenom hela passet för benen vek sig på slutet, men idag funkade det!


Tordagens pass

Kosten känns ok med, får fortfarande inte i mig alla grönsaker som det står i upplägget, men jag får ändå i mig 6-700 gram grönsaker varje dag vilket bara är hälften av det som står i upplägget, men ändå dubbelt så mycket som jag är van vid, så magen har verkligen fått jobba övertid 😅. Modifierar lite så att det passar mig.

Egenträning

I utmaningen jag kör så är det styrketräning 6 dagar i veckan. Så här ser uppdelningen ut:

Måndag

Rygg

Tisdag

Bröst och mage

Onsdag

Ben och rumpa

Torsdag

Axlar och mage

Fredag

Armar och vader

Lördag

Ben och rumpa

Med andra ord stor fokus på ben och rumpa, vilket jag aldrig har gjort tidigare. Inte för att jag inte tycker att jag behöver det, utan snarare att jag väl inte tycker att det har varit roligast och har tänkt att jag kör ben i så mycket av den andra träningen jag gör.

Uppdelningen kommer att fortsätta vara densamma, men övningarna ändras efter fyra veckor. Hur spännande som helst 😀

En av sakerna jag gillar med Fitness 24/7 är att jag har flera olika anläggningar ganska nära ifrån där jag bor, jag tycker att man gör träningen roligare av att variera anläggning att träna på! Sen varierar ju utrustningen lite med, så jag anpassar lite efter vad jag ska köra.

Igår kväll så blev det armar och vader plus mage som jag inte hann med under torsdagen. Körde på Lilla Torg ganska sent på kvällen. Ganska lyxigt att kunna gå in och köra mage och vader i gruppträningssalen och sätta på sin egen musik!

Idag så är det alltså ben/rumpadag, men jag flyttar det tills imorgon då jag inte kände för 10 set knäböj direkt efter mitt Indoor cyclingpass idag 😅!

Ha en trevlig helg!

Cykel, Musik

Under sommaren har jag kört Indoor cycling på Lilla Torg på torsdag kl. 18:45 och på lördagar kl. 10:00. Just nu cyklar vi till denna spellista:

Dock snart dags för lite nytt igen 😀

Ha en skön fredag!

Kost

I utmaningen jag följer finns ju även ett kostschema som jag hade tänkt att följa, så pass det går i alla fall. Just nu så kämpar jag med att få i mig alla grönsaker, det man ska ha i sig på en dag är ungefär vad jag får i mig på tre-fyra dagar i vanliga fall. Och då tycker jag att jag äter mycket grönsaker normalt med! Normalt äter jag mest vegetariskt, kommer nog att köra 50-50 under denna utmaningen för att känna vad som känns bäst för mig.

Ungefär så här ser en dag ut:

Frukost

Dagens höjdpunkt! Havregryn, äggvita, chiafrön blir ett fluffigt helt bröd som är mycket mumsigt. Ett hårdkokt ägg och lite mandlar till det så håller man sig mätt länge.

Lunch / Middag

En hel drös med grönsaker (ca 750g / måltid!!), och kyckling eller kalkon. Bönor eller linser som vegetariskt alternativ.

Det ser kanske inte så mycket ut på bild, men det är enorma sopptallrikar!

Mellis

Grekisk yoghurt med proteinpulver. Äääälskar grekisk yoghurt!

Efter styrketräning

Riskakor och prottedrink.

Så här långt har jag inte lyckats få i mig allt som ska in en enda dag, men jag kämpar på!

Jag har kanske inte följt allt till punkt och pricka, och fokus med denna utmaningen är att komma igång med styrketräningen och känna mig stark igen och kanske omvandla lite av det mjuka till lite hårdare 😄.

Egenträning, Träningsmål

Det var verkligen längesen det hände något här. Nästan ett år ser jag. Det senaste året har fokus varit på annat än träning. Jag har i och för sig instruerat fler klasser än vad jag har gjort tidigare, men min egen träning har det inte blivit så mycket av, det har liksom inte funnits tid.

Jag kände att jag behövde en liten kick för att komma igång med styrketräningen igen, så jag bestämde mig för att köra denna utmaningen, ett 12 veckor långt tränings och kostprogram. Visste inget om upplägget när jag anmälde mig, och jag kan säga att det är tufft! Styrketräning 6 dagar per vecka och första dagen kördes det igång med 11 set marklyft 😱! De få gånger jag varit i gymmet senaste året så har jag kört rygg eller axlar, ben vet jag inte när jag körde sist så jag har haft vissa problem att sätta mig ner…

Jag gillar att träna efter en plan som någon annan har satt ihop. Det är lätt att fastna i övningar som man gillar (=sånt man har lättare för) och man kanske inte utmanar sig så mycket som man hade kunnat. Jag har nu kört programmet i en vecka och även om jag har haft träningsvärk någonstans under hela veckan så känns det ändå riktigt bra. Ska bli spännande att se om jag kan bygga upp någon styrka igen!

Idag körde jag igång vecka 2, hej marklyft!

Kör igång V2

Ses snart igen!

stina_sign

Egenträning, Gruppträning

Första veckan efter semestern! Det blev inte mycket träning på semestern och med nya koreografier var jag lite nervös hur jag skulle fixa det. Jag har ju känt mig starkare, men tyckte att det gick ganska bra ändå. Framför allt var det så kul att köra och vara igång igen! Det var nog den känslan som fick mig att orka. MEN…. Det känns i kroppen nu! Träningsvärk i typ varenda muskel!

Det införskaffades lite nytt till träningsgarderoben på resan med, riktigt nöjd med dessa två tightsen och skorna.

Roliga blommiga tights till vänster och ganska traditionella till höger med en liten röd touch längst ner! Och helt ljuvliga skor ifrån Sketchers.

Roliga blommiga tights till vänster och ganska traditionella till höger med en liten röd touch längst ner! Och helt ljuvligt sköna skor ifrån Sketchers.

Nu är jag redo att skruva upp vecka två!

stina_sign

Resor

Är nu tillbaka från en lång och skön semesterresa. Efter en intensiv arbetssommar så var det precis vad jag behövde! En hel månad har vi varit iväg och vi har haft det fantastiskt kul.
Vi började med att fira mammas 70-årsdag i Montana där min moster bor. Naturen är fantastisk där och denna gången fick vi möjlighet att beundra den lite ifrån ovan, då moster börjat ta flyglektioner. Hon flög varje morgon och vi turades om att åka med.

flygning_billings

Moster hade hyrt ett eget hus till oss i Billings där vi bodde de första 10 dagarna, förutom under 3 dagar då vi gjorde en mini-roadtrip i Montana. Vi besökte bl.a Lewis&Clark Caverns och trots att mina föräldrar nästan strök med under den 20-25 min långa promenaden upp för berget i 30 graders värme så var det helt fantastiskt att se denna grotta. Grottpromenaden innebar även att åka kana på rumpan, gå på en smal trappa näst till ett stup och vid något tillfälle totalt mörker, så mamma fick verkligen en utmaning på hennes 70-årsdag! Moster hade sen hyrt ett litet hus i Philipsburg, en väldigt söt liten stad. Åkte till Moose Lake och badade och på vägen hem körde vi igenom Yellowstone Nationalpark. Där var väldigt mycket bränder så det var väldigt rökigt och på vissa ställen såg man till och med lågor. Moster körde deras husbil så att vi alla kunde åka tillsammans, det är faktiskt ett riktigt gött sätt att resa på, man kan röra på sig, lägga sig och vila eller lägga sig över förarsätet och få bästa utsikten. När vi kom ur Yellowstone körde vi Beartooth Highway, herrejävlar! Smala vägar uppför berget och stup rakt ner på 3000 meters höjd. I husbil. Och det blåste dessutom så man höll på att falla över när man gick ut för att fotografera. Men vackert var det!

montana

Tillbaka i Billings igen så var det dags för en del av oss att packa väskan igen och flyga vidare till San Fransisco. Vi hade hyrt en lägenhet i ett inhägnat område lite utanför, och det visade sig vara jättefint! Vi hade mysiga tre dagar där med både sightseeing och slappande vid poolen.

san-fransisco

Bilade sen ner mot Santa Cruz, med en liten avstickare till Muir Woods, en riktigt vacker nationalpark utanför San Fransisco med stora Redwoodträd.

redwoodtree

Vi sov en natt i Santa Cruz, precis nere vid stranden. Det var lite svalt och där var även ganska tomt på turister, men desto mer plats till oss! Började morgonen där med en liten jogg, riktigt vackert längst med kusten.

stcruz

Nästa stopp var i Monterey, men det var riktigt kallt och dåligt väder där, så vi åkte därifrån direkt på morgonen. Stannade till i Carmel-by-the sea, där Clintan tidigare var borgmästare, en riktigt söt liten stad!

monterey

Fortsatte sen vidare söderut på Highway 1, fantastiskt vackert! Det var tyvärr väldigt disigt, tror att det mesta var brandrök då det hade brunnit på många ställen. Vi tog en paus i Santa Barbara och badade lite i hotellpoolen och gjorde lite sightseeing och sov där över natten. När vi vaknade var det inget vidare väder så vi fortsatte vår tur söderut. Därefter blev det fyra dagars turistande i LA. Givetvis blev det en tur ner till Muscle Beach, men istället för en massa muskelknuttar så sprang vi mitt in i en filminspelning, riktigt spännande =D

la

Sen åkte vi vidare söderut till San Diego där vi var i 5 dagar. Fokus på dessa dagar var sol och bad och så blev det! Gillade väldigt mycket att kolla in solnedgången vid Sunset Cliffs och att kika på alla sälar och sjölejon i La Jolla.

sandiego

Därefter var det dags för vårt sista stopp, Las Vegas. Även där hade vi hyrt via Airbnb och bodde ca 10 min körväg från The Strip i ett inhägnat område. Området var jättefin med ett fint poolområde, och lägenheten var fin, även om den var dåligt skött. Här blev det lite spelande, shoppande och även tid för några timmar vid poolen.

lasvegas

Det har varit riktigt avkopplande samtidigt som vi har gjort grejor hela tiden. Träningen blev det inte så mycket av, totalt fyra korta löppass och ett cx-pass, så det lär kännas i veckan när jag kommer igång igen!

Nystart och nya tag, riktigt taggad nu!

stina_sign

Kort om mig!

Jag älskar träning i stort sett alla former! I dagsläget består träningen främst av gruppträningsklasser, då jag instruerar i Bodycombat, CXworx, Box och Spinning på 24/7 i Malmö, men spenderar även en del tid i gymmet och i löpspåret. Läs mer om min träningsbakgrund här.

Träna med mig!

  • ons
    23
    Aug
    2017

    Box

    18:4024/7 Värnhem
  • tor
    24
    Aug
    2017

    Indoor Cycling

    18:4524/7 Lilla Torg
  • tor
    24
    Aug
    2017

    CXWORX®

    19:4024/7 Lilla Torg
  • lör
    26
    Aug
    2017

    Indoor Cycling

    10:0024/7 Lilla Torg
  • lör
    26
    Aug
    2017

    CXWORX®

    11:0024/7 Lilla Torg

INSTAGRAM